Un român a mers în vacanță cu o Tesla Model 3 în cea mai slabă zonă din România în ceea ce privește infrastructura publică de încărcare și a trebuit să încarce la pensiuni peste noapte. Acesta a parcurs 1466 de km conducând în medie și a parcurs 200 km pe zi.
În cei 1466 de km parcurși a consumat 188 kWh, un consum mediu de 12,8 kWh la 100 de km.
În total, a plătit 70 de lei pentru curentul electric, fiind un cost de 4,7 lei la fiecare 100 de km. Dacă ar fi mers cu o mașină pe GPL, care are un preț de 3,7-4,7 lei, l-ar fi costat 40 de lei pentru a parcurge 100 de km, plătind 600 de lei. Economia cu mașina electrică fiind, astfel, în jur de 500 de lei.
Dacă ar fi încărcat rapid la stații unde costă 2,5 lei pe kWh, costul ar fi fost de 470 de lei.
Pentru că încărcările au avut loc peste noapte, timpul pierdut pentru alimentare a fost în jur de 30 de minute pentru cei aproximativ 1500 de km parcurși. Dacă ar fi încărcat de 4 ori o mașină pe GPL, ar fi pierdut 40 de minute.
Posesorul de Tesla mai spune că mașina electrică are avantajul că poate fi încărcată oriunde există curent electric, chiar și pe Transrarău. Acesta a parcurs 1.500 de km fără să aibă nevoie de o stație publică de încărcare.
Poseorul de Tesla Model 3 Standard Range fabricată la începutul anului 2022, care a parcurs deja 5000 de km, a identificat câteva lucruri mai puțin plăcute la mașina sa.
Acesta este nemulțumit de softul Tesla Model 3, care a primit la finalul anului trecut un procesor nou și o placă video AMD Ryzen, cu o capacitate de procesare combinată aproape de cea a unui PlayStation 5. Tableta se mișcă foarte bine, fluent, YouTube se încarcă în 4-5 secunde față de 25 de secunde înainte, însă sunt și câteva probleme.
Sursa: YouTube / Silviu despre masini